sobota, 19 stycznia 2019

Zabawy rozwijające koordynację wzrokowo - ruchową

Koordynacja wzrokowo - ruchowa jest to najprościej mówiąc  umiejętność łączenia tego co widzi oko z tym, co wykonuje ręka. Dobrze rozwinięta koordynacja pozwala na wykonywanie wielu codziennych czynności, takich jak: pisanie, rysowanie, manipulowanie, ćwiczenia gimnastyczne oraz czynności z zakresu samoobsługi (min. ubieranie się).
Czynności, o których wspomniałam są w życiu każdego człowieka niezbędne. Zatem ważne jest dobre ich wyćwiczenie, a to można zaczynać już bardzo wcześnie.



UWAGA!
Zabawa, którą proponuję można przeprowadzać z małym dzieckiem tylko i wyłącznie pod opieką osoby dorosłej.


Do zabawy potrzebujesz:
- dowolny prosty obrazek (ja wydrukowałam prosty kształt śnieżynki)
- sztrasy, albo ozdobne kamyki, mogą być też zwykłe guziki

U nas najpierw była zwykła zabawa, ochy i achy, bo kamyczki błyszczą, są w różnych kształtach i różnej wielkości.


Kiedy Owieczka już trochę ochłonęła, bawiłyśmy się w wyszukiwanie konkretnych kształtów, przy okazji nazywałyśmy kolory. Mojej trochę ponad półtorarocznej córci bez problemu udaje się odszukiwać znane już kształty: serca, gwiazdki, kwiatki.


Ostatecznie przyszedł czas na ćwiczenie koordynacji wzrokowo - ruchowej.
Wybrane przeze mnie sztrasy umieściłam w niewysokim pudełku i pokazałam córci, jak je układać na  śnieżynce. Zabawa małej szczególnie przypadła do gustu, bo układanie trwało dobre pół godziny. 











Jeśli masz małe dziecko, jesteś opiekunem w żłobku czy klubie dziecięcym, albo pracujesz jako nauczyciel w przedszkolu zachęcam Cię do zabaw rozwijających koordynację wzrokowo - ruchową. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz