poniedziałek, 27 listopada 2017

Mus dyniowo - jabłkowy

Post miał być tydzień temu, ale niestety przeceniłam swoje możliwości czasowe. 
Przygotowania do egzaminu z języka migowego i opieka nad niemowlakiem jednak zabierają sporo czasu. Tak więc dziś nadrabiam zaległości.

Przepis na mus znalazłam na zaprzyjaźnionym facebookowym fp Prace plastyczne -  I Etap Edukacyjny. 



Właśnie nabyłam 6 - kilogramową dynię i postanowiłam zrobić z niej użytek.
Efekt jest rewelacyjny. Ledwie minął tydzień, a połowy musu już nie ma.
Część "wyszła" na bułeczki, reszta na naleśniki. Myślę, że doskonale też można go wykorzystać do ciasta zamiast jabłek. 

Jest dość słodki, dlatego kolejną porcję zrobię z nieco mniejszą ilością cukru. 
Oryginalnego smaku nadaje mu imbir i cynamon. 
A tak wygląda przepis w oryginale.





 Przygotuj:

3 kg świeżej dyni (po obraniu )
1 kg jabłek winnych ( po obraniu )
1 kg cukru
sok z jeden dużej cytryny
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki imbiru






Wykonanie:

Dynię (ja starłam na tarce jarzynowej w robocie kuchennym Kasia) wrzucamy do dużego garnka, po ok. pół godziny od zagotowania dorzucamy jabłka (je również starłam na tarce jarzynowej).  

















Zagotowujemy i zmniejszamy ogień. Co jakiś czas dobrze mieszamy, aby mus nie przystał. Gotujemy jeszcze przez jakąś godzinę (można krócej, wszystko zależy od twardości dyni). Dorzucamy cynamon, imbir i wlewamy sok z cytryny. Na koniec dodajemy cukier i wszystko dokładnie mieszamy. Gotujemy jeszcze przez chwilę, aby wszystkie składniki dobrze się połączyły.


Przelewamy do słoiczków typu twist i odwracamy je do góry dnem na ręcznik. Przykrywamy drugim ręcznikiem, albo ścierką i pozostawiamy do wystygnięcia.


Smacznego!













Jeśli dotarliście na mojego bloga, będzie mi miło, jak zostawicie na nim po sobie znak w postaci komentarza. Dziękuję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz