wtorek, 10 października 2017

Jeż

Nie wiem dlaczego, ale jesień zawsze kojarzy mi się z jeżem.
Może to wspomnienia z dzieciństwa, kiedy po żniwach często znajdowałyśmy w ogrodzie tuptusie i w fartuszku przynosiłyśmy je do domu.

Dziś na blogu moja propozycja dekoracji na jesienną gazetkę.
Opis, jak wykonać drzewo znajdziecie we wczorajszym poście.
Dziś podpowiem Wam, jak zrobić jeżyka.

Do wykonania jeża potrzebujemy:
- sztywną kartkę, najlepiej okładkę z bloku
- plastelinę
- dowolne nasiona, najładniej wyglądają nasiona fasoli, słonecznika, kawa, kukurydza, pestki dyni

Najpierw odrysowujemy i wycinamy kontur jeża.
Nastepnie dobrze wyrabiamy plastelinę i wyklejamy nią cały kontur. Warstwa plasteliny musi być dość gruba. Pyszczek można wykleić innym kolorem niż pozostałą część tułowia. Nos i oko można wykleić kawą. Moje dzieci z czerwonej plasteliny doklejały też uśmiech.
Nastepnie wciskamy w plastelinę przygotowane wcześniej nasiona.
A tak wyglądają gotowe jeżyki.
Życzę miłej zabawy. 
Jeśli spodobał Ci się post, miło mi będzie, gdy go skomentujesz.
Dziękuję.

2 komentarze:

  1. Śliczne jeżyki :) A ja dziś widziałam, że sąsiad niósł do mieszkania jeża :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję.
      Też kiedyś do domu znosiłyśmy jeże. Tylko, że to było najpóźniej we wrześniu.

      Usuń